B’TWIN IN’RIDE i Zwift? | Szlaki Przygody | podróże, trasy, sprzęt

B’TWIN IN’RIDE i Zwift?

AKTUALIZACJA październik 2017: Zwift wspiera już trenażery B’TWIN!

Obecnie trenażery B’TWIN IN’RIDE są już wspierane przez Zwift. W aplikacji możemy wybrać modele 100 i 500. Jak potwierdza Decathlon, model 100 mechanicznie jest identyczny z zeszłorocznym 300. W związku z tym poniższe rozważania są już nieaktualne.


Co to jest Zwift?

W skrócie Zwift to aplikacja treningowa (lub rodzaj gry komputerowej), w której możemy symulować jazdę na rowerze w wirtualnym świecie. Do zabawy potrzebny jest trenażer rowerowy oraz czujniki, które pozwolą na przeniesienie naszych wysiłków do wirtualnej rzeczywistości.


Dużo fajnych zdjęć z rowerami wrzucamy na instragram. Chcesz zobaczyć? :)


Jaki sprzęt potrzebny jest do zabawy?

Sprawa jest najprostsza, gdy posiadamy czujniki mocy. W innym przypadku moc, która jest podstawą do wyliczania prędkości w grze musi być kalkulowana. Jeśli posiadamy tzw. smart trenażer, aplikacja sama steruje oporem i szacuje moc potrzebną do jego pokonania. Jeśli dysponujemy wspieranym przez aplikację trenażerem klasycznym, moc obliczana jest na podstawie tzw. krzywej mocy trenażera i prędkości odczytywanej z czujnika ant+ (np. Garmin GSC-10).

Ostatecznie, jeśli nasz trenażer nie występuje na liście wspieranych urządzeń, dla których znana jest krzywa, możemy wybrać ogólny profil, ale trzeba liczyć się wówczas z dużym błędem w zakresie szacowanej mocy oraz ograniczeniu jej maksymalnej wartości do 400W.

A jak wygląda sprawa z trenażerem z decathlonu?

Trenażery B’TWIN IN’RIDE 300 i 320 nie występują na liście wspieranych urządzeń w aplikacji zwift. W związku z tym pozostaje nam wybór “inny trenażer”, ustawienie oporu na “czuja” i pogodzenie się z ograniczeniami. Czy na pewno?

Problem polega na tym, że aplikacja nie dysponuje krzywą mocy dla tego trenażera. Jednak w internecie można znaleźć informację, że jest brandowana przez decathlon wersja Ravx TX4

Prawda, że podobne? :)

Tak się składa, że krzywa mocy dla trenażera Ravx Tx4 została pomierzona i udostępniona na tej stronie. Możemy założyć, że producent realizując zamówienie dla Decathlon nie zmienił w konstrukcji nic poza malowaniem.

Jeśli tak, to może udałoby się znaleźć wspierany przez Zwift trenażer, który ma podobną krzywą mocy?

źródło: powercurvesensor.com

Po przejrzeniu wszystkich profili okazuje się, że dla naszej decathlonowej wersji RavX TX4 z oporem ustawionym na 3/6 najbardziej zbliżoną krzywą, pokrywającą się praktycznie w 100% dla prędkości 0-55 km/h ma trenażer CycleOps Magneto. A ten wspierany jest przez Zwift!

Co teraz?

Podsumowując, żeby pobawić się w Zwift z trenażerem B’TWIN IN’RIDE 300 lub 320 potrzebujemy:

  • Rower :)
  • Trenażer :)
  • Komupter :)
  • Czujnik ANT+ prędkości/kadencji (np. Garmin GSC-10)
  • Odbiornik USB ANT+ (USB ANT+ Dongle)

Po uruchomieniu aplikacji wybieramy czujnik i trenażer CycleOps Magneto i jazda :)

Przedstawiona powyżej koncepcja obarczona jest kilkoma niepewnymi założeniami. Co prawda wstępne testy wychodzą obiecująco, ale do momentu potwierdzenia np. poprzez porównanie z miernikiem mocy, należy to traktować jako przypuszczenie.

AKTUALIZACJA Po testach i porównaniu ze wspieranym trenażerem

W dyskusji na grupie zwift.pl pojawiła się informacja, że w miarę realne wyniki z tym trenażerem można uzyskać wybierając w ustawieniach Travel Trac Mag+ i 3 poziom (L – 1 – 2) poziom oporu. Przy wymianie trenażera Inride na wspierany przez Zwift Elite Supercrono E-Force miałem przez chwilę oba i zrobiłem porównanie ustawień i odczytów. Jako punkt odniesienia przyjąłem 200. W i mam następujące wnioski:

  • ustawienie CycleOps Magneto nieco zawyża moc, w moim odczuciu o ok 10-20 W
  • ustawienie Travel Trac Mag+.zaniża, ok 10-20 W
  • ustawienie Not Listed (inride lvl 1) zaniża moc o min. 30%
  • możliwe, że dokładnie ustawienie tego trenażera nie jest możliwe – błąd może wynikać z jakości wykonania, kalibracji itp.

Niestety wyniki te bazują tylko na subiektywnych odczuciach. Wiarygodne dane dadzą tylko pomiary trenażera Inride czujnikiem mocy i to najlepiej kilku egzemplarzy. Jeśli jednak nadal korzystałbym z tego modelu używałbym chyba ustawiania Travel Trac Mag+.

Rzuć okiem:

Author: Marcin Wasilewski

Udostępnij

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This