B’TWIN IN’RIDE 300 (320) i Zwift? | Szlaki Przygody | podróże, trasy, sprzęt

B’TWIN IN’RIDE 300 (320) i Zwift?

Co to jest Zwift?

W skrócie Zwift to aplikacja treningowa (lub rodzaj gry komputerowej), w której możemy symulować jazdę na rowerze w wirtualnym świecie. Do zabawy potrzebny jest trenażer rowerowy oraz czujniki, które pozwolą na przeniesienie naszych wysiłków do wirtualnej rzeczywistości.

Jaki sprzęt potrzebny jest do zabawy?

Sprawa jest najprostsza, gdy posiadamy czujniki mocy. W innym przypadku moc, która jest podstawą do wyliczania prędkości w grze musi być kalkulowana. Jeśli posiadamy tzw. smart trenażer, aplikacja sama steruje oporem i szacuje moc potrzebną do jego pokonania. Jeśli dysponujemy wspieranym przez aplikację trenażerem klasycznym, moc obliczana jest na podstawie tzw. krzywej mocy trenażera i prędkości odczytywanej z czujnika ant+ (np. Garmin GSC-10).

Ostatecznie, jeśli nasz trenażer nie występuje na liście wspieranych urządzeń, dla których znana jest krzywa, możemy wybrać ogólny profil, ale trzeba liczyć się wówczas z dużym błędem w zakresie szacowanej mocy oraz ograniczeniu jej maksymalnej wartości do 400W.

A jak wygląda sprawa z trenażerem z decathlonu?

Trenażery B’TWIN IN’RIDE 300 i 320 nie występują na liście wspieranych urządzeń w aplikacji zwift. W związku z tym pozostaje nam wybór “inny trenażer”, ustawienie oporu na “czuja” i pogodzenie się z ograniczeniami. Czy na pewno?

Problem polega na tym, że aplikacja nie dysponuje krzywą mocy dla tego trenażera. Jednak w internecie można znaleźć informację, że jest brandowana przez decathlon wersja Ravx TX4

Prawda, że podobne? :)

Tak się składa, że krzywa mocy dla trenażera Ravx Tx4 została pomierzona i udostępniona na tej stronie. Możemy założyć, że producent realizując zamówienie dla Decathlon nie zmienił w konstrukcji nic poza malowaniem.

Jeśli tak, to może udałoby się znaleźć wspierany przez Zwift trenażer, który ma podobną krzywą mocy?

źródło: powercurvesensor.com

Po przejrzeniu wszystkich profili okazuje się, że dla naszej decathlonowej wersji RavX TX4 z oporem ustawionym na 3/6 najbardziej zbliżoną krzywą, pokrywającą się praktycznie w 100% dla prędkości 0-55 km/h ma trenażer CycleOps Magneto. A ten wspierany jest przez Zwift!

Co teraz?

Podsumowując, żeby pobawić się w Zwift z trenażerem B’TWIN IN’RIDE 300 lub 320 potrzebujemy:

  • Rower :)
  • Trenażer :)
  • Komupter :)
  • Czujnik ANT+ prędkości/kadencji (np. Garmin GSC-10)
  • Odbiornik USB ANT+ (USB ANT+ Dongle)

Po uruchomieniu aplikacji wybieramy czujnik i trenażer CycleOps Magneto i jazda :)

Przedstawiona powyżej koncepcja obarczona jest kilkoma niepewnymi założeniami. Co prawda wstępne testy wychodzą obiecująco, ale do momentu potwierdzenia np. poprzez porównanie z miernikiem mocy, należy to traktować jako przypuszczenie.

AKTUALIZACJA Po testach i porównaniu ze wspieranym trenażerem

W dyskusji na grupie zwift.pl pojawiła się informacja, że w miarę realne wyniki z tym trenażerem można uzyskać wybierając w ustawieniach Travel Trac Mag+ i 3 poziom (L – 1 – 2) poziom oporu. Przy wymianie trenażera Inride na wspierany przez Zwift Elite Supercrono E-Force miałem przez chwilę oba i zrobiłem porównanie ustawień i odczytów. Jako punkt odniesienia przyjąłem 200. W i mam następujące wnioski:

  • ustawienie CycleOps Magneto nieco zawyża moc, w moim odczuciu o ok 10-20 W
  • ustawienie Travel Trac Mag+.zaniża, ok 10-20 W
  • ustawienie Not Listed (inride lvl 1) zaniża moc o min. 30%
  • możliwe, że dokładnie ustawienie tego trenażera nie jest możliwe – błąd może wynikać z jakości wykonania, kalibracji itp.

Niestety wyniki te bazują tylko na subiektywnych odczuciach. Wiarygodne dane dadzą tylko pomiary trenażera Inride czujnikiem mocy i to najlepiej kilku egzemplarzy. Jeśli jednak nadal korzystałbym z tego modelu używałbym chyba ustawiania Travel Trac Mag+.

Rzuć okiem:

Author: Marcin Wasilewski

Udostępnij

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This